УВАГА! Новий порядок накладення штрафів за порушення правил паркування

28 березня 2018 року Президентом був підписаний Закон України “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реформування сфери паркування транспортних засобів” (Закон №5364), що набирав чинності через 180 днів з дня його опублікування, а саме 27.09.2018 р.

Серед найголовніших змін: можливість накладення штрафів за неправильне паркування без участі водія (наприклад, врегульований механізм притягнення до адміністративної відповідальності власників транспортного засобу (т. з.) навіть без їх присутності), крім того, чи не вперше вводиться можливість евакуації т. з. на штрафмайданчик.

У Дніпрі до нововведень підготувалися. Раніше порушниками правил паркування займалася поліція. Однак правоохоронці просто фізично не встигають оперативно реагувати на всі випадки. Через паркування у два ряди та залишені на трамвайних рейках і смугах руху громадського транспорту т. з. у містах часто утворюються великі затори. Дотримання правил розташування т. з. на вулицях відтепер стежитиме спеціальна Інспекція з питань паркування. Вона складається із п’ятнадцятьох фахівців. Усі вони – посадовці місцевого самоврядування. Це – також норма нового Закону.

Передбачено притягнення інспектором з паркування до адміністративної відповідальності за прийняття грошових коштів у готівковій формі в рахунок оплати вартості послуг з паркування т. з. та/або в рахунок оплати штрафів.

Інспектори також матимуть техніку для фото- та відеофіксації порушень. Усі штрафи стягуватимуть виключно у безготівковій формі. Автівки-порушники зберігатимуться на штрафмайданчику на вул. Курсантській.

Тимчасове затримання т. з. здійснюється тільки у разі, якщо т. з. є таким, що суттєво перешкоджає дорожньому руху або створює загрозу безпеці руху. Всі такі випадки описані в змінах до законодавства.

Тепер евакуювати т. з. можуть, якщо, наприклад, т.з. поставлено на проїзній частині у два і більше рядів, т. з. залишили на пішохідних переходах і ближче 10 метрів до них з обох боків, т. з. лишити на перехрестях та ближче 10 метрів від краю перехрещуваної проїзної частини.

Схоже, що тепер інспектор з паркування матиме право самостійно здійснювати тимчасове затримання т. з., так як Законом передбачено лише інформування про таке затримання поліцію, і поки не передбачено обов’язкове залучення до таких дій поліцейських.

Міська Інспекція з питань паркування штрафуватиме порушників, а стягнуті кошти передаватимуть безпосередньо до муніципального бюджету. Щоб прибрати паркувальний хаос у центральній частині міста, у мерії планують зробити зонований простір для т. з. і поступово збільшувати кількість платних парковок та паркувальних «кишень».

Також важлива функція інспекції – контроль за справною оплатою парковки. Нині у місті працює 19 облаштованих платних майданчиків для т. з.. Сплатити за послугу водії можуть через паркомати – готівкою або карткою. Також це можна зробити за допомогою мобільних додатків і QR-кодів. Найближчим часом у Дніпрі очікують на поставку 158 паркоматів. Також хочуть запустити сервер, що фіксуватиме кожен платіж. За все це сплачуватиме оператор парковки.

У міськраді Дніпра проаналізували ситуацію із паркувальними місцями. Так, найбільш перевантаженою т. з. нині є центральна частина міста. Тут, попри наявні 5,5 тис. місць для паркування, на одне претендують одночасно 140-150 т. з.. Надалі, під час ремонтів і реконструкцій, потреби водіїв враховуватимуть та намагатимуться збільшити кількість паркомісць.

Від тепер знову повернули так звані “листи щастя” (інформування листами про винесення постанови про притягнення до адміністративної відповідальності за правопорушення зафіксовані в автоматичному режимі або в режимі фотозйомки (відеозапису)).

Тепер складніше ухилятись від адміністративної відповідальності за правопорушення зафіксовані в автоматичному режимі або в режимі фотозйомки (відеозапису), так як просто не отримати “лист щастя” не вийде. Неотримання “листів щастя” не звільняє від набрання постановою по справі про адміністративне правопорушення законної сили, так як вона набирає законної сили навіть якщо є відмова в отримання листа, або лист повернуто як не вручений (по вернутий за сплив строків зберігання).

Продавати т. з. “по генеральній довіреності” без переоформлення стане ризиковано. Якщо ви як власник дали свій т. з. другу або родичу, і саме він був за кермом, коли його правопорушення зафіксували в автоматичному режимі або в режимі фотозйомки (відеозапису), то відповідальність будете нести “відповідальна особа” (під якою розуміється фізична особа або керівник юридичної особи, за якою зареєстровано т. з. та яка ввезла т. з. на територію України), а не реальний водій, який вчинив правопорушення, якщо тільки він не прийде сам в поліцію і напише заяву про визнання вини.

Не всі правопорушення можуть бути зафіксовані в автоматичному режимі або в режимі фотозйомки (відеозапису), та такий перелік правопорушень чітко наведений в законодавстві.

У найближчі півтора місяця – поки Кабінет Міністрів України не ухвалить необхідні підзаконні акти – інспекція у Дніпрі працюватиме в тестовому режимі. Фахівці проводитимуть із водіями-порушниками профілактичні бесіди та пояснюватимуть, які штрафи й покарання чекають на тих, хто ігнорує правила парковки.

Юридичні послуги із захисту прав потерпілих у ДТП – звертайтесь за телефоном +38 (096) 376-76-76.